یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 27 Apr 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
خبر ویژه یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۰:۰۰:۴۰

معاون فنی و مهندسی شرکت ملی حفاری خبر داد:
ساخت ١١ دستگاه پمپ تراک با استفاده از توانمندی‌های داخلی
ایران دریلینگ: معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی از ساخت ١١ دستگاه پمپ تراک (دستگاه سیمان‌زنی چاه‌های نفت و گاز) با استفاده از توانمندی‌های داخلی خبر داد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، در مناطق نفت‌خیزجنوب، حمید رضا خوشایند در توضیح بیشتر در این باره اظهار کرد: با توجه به موفقیت سازندگان داخلی در ساخت این دستگاه اساسی در صنعت حفاری، تجهیز ناوگان خدمات فنی شرکت به این تجهیزات در دستور کار قرار گرفته است. وی با اشاره به رونمایی از نخستین پمپ تراک ساخت داخل در روزهای اخیر، افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال ٢ دستگاه و در سال ٩٤ نیز هشت دستگاه دیگر به ناوگان سیمان‌کاری این شرکت افزوده می‌شود. خوشایند با بیان این که هم‌اکنون نزدیک به ٩٠ درصد خدمات سیمان‌کاری چاه‌های نفت و گاز در کشور از سوی شرکت ملی حفاری ایران به بیش از ١٠٠ دکل حفاری خشکی و دریایی ارائه می‌شود، گفت: این شرکت اکنون ٨٠ دستگاه پمپ تراک در اختیار دارد که در زمینه سیمان‌کاری، تزریق اسید و نیتروژن استفاده می‌شوند و در طرح توسعه افزایش این تجهیزات به یکصد دستگاه افزایش می‌یابد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی اظهار کرد: به موازات ساخت دستگاه‌های تازه سیمان‌زنی چاه‌های نفت و گاز، بازسازی و نوسازی تجهیزات موجود نیز در حال انجام است که در این راستا دستگاه‌های موجود نیز ارتقا کیفی داده می‌شوند. وی با تاکید براین که همسو با تقویت ناوگان خدمات فنی شرکت در بخش‌های مختلف، رایزنی برای صدور خدمات به خارج کشور در حال انجام شد، اظهار کرد: این شرکت پیش از این در کنار شرکت‌های بزرگ حفاری، این خدمات را به نحو مطلوب در کشور لیبی ارائه داده است. وی در تشریح کاربرد پمپ تراک در عملیات حفاری توضیح داد: عملیات سیمان‌کاری یکی از کارهای کلیدی در حفاری چاه‌های نفت و گاز به‌شمار می‌رود که با هدف حفظ و نگهداری لوله‌های جداری، پیوند مناسب میان لوله جداری و دیواره چاه و جلوگیری از مهاجرت سیال از یک سازند به دیگر سازندها انجام می‌شود. خوشایند افزود: دستگاه‌های پمپ تراک همچنین در مواقع لزوم برای مسدود کردن و کشتن چاه، آزمایش فشار شیرهای فورانگیر و مهار چاه و تزریق اسید و نیتروژن به چاه‌ها کاربرد دارند.


  کد خبر : 527
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :